Sådan overhaler du dine konkurrenter

Nedenstående artikel indeholder sponsorerede links

Det er vigtigt at lave god marketing, hvis man gerne vil være succesfuld indenfor sin branche og overhale konkurrenterne. Det er imidlertid meget vigtigt at man ikke spreder sig alt for tynd, når det gælder sin marketing. Det handler i steder om at satse på en eller to kanaler og dominerer på disse.

I denne artikel får du nogle gode råd om, hvilke kanaler det kan være en god ide at satse på alt afhængigt af din firmamodel. Læs med her hvis du er firmaejer og det har interesse for dig.

Hvilken målgruppe har du?

Hvis du gerne vil finde ud af hvilke marketingskanaler der er vigtige at satse på, så handler det først om at finde ud af, hvem din målgruppe egentlig er. Retter du dig for eksempel til eksperimentelle teenagere, der kan lide at feste? Eller vil du gerne have fat i gamle farmor, som kan lide at bage i weekenden? Det er en meget god ide at danne sig et meget klart billede af sin allermest typiske kunde. På den måde kan du bedre indrette din marketing efter at ramme lige netop denne person. Og dette vil også have stor indflydelse på, hvilke marketingkanaler du skal satse på. Det er for eksempel ikke en god ide at satse for meget på at nå gamle farmor gennem de sociale medier. Hun er nok nemmere at ramme som potentiel kunde, hvis man laver marketing gennem tv-kanaler og måske endda radioen. Men hvis du gerne vil have fat i teenageren, så er det netop de sociale medier, som du skal have fat på. Men vær naturligvis også mere detaljeret end dette. Præcis på hvilket tidspunkt af dagen er det mest sandsynligt, at gamle farmor sætter sig ned for at se tv? Det er den tid på dagen, hvor dine tv-reklamer skal spille. Og præcis hvilke sociale platforme er det at teenagerne bruger for tiden?

Din SEO er meget vigtig

En af de vigtigste marketingkanaler, som man altid skal have fokus på, er sin SEO. SEO står egentlig blot for søgemaskineoptimering og dette indebærer, at man har fokus på at potentielle kunder finder ens hjemmeside gennem relevante søgninger. Det vil sige, at hvis folk leder efter rengøringsprodukter, så vil dit rengøringsfirma dukke op i søgeresultaterne. Hvis man dukker op i folks søgeresultater, så er der også større sandsynlighed for, at man får dem som potentielle kunder. Og det er derfor en form for marketing, som man virkelig skal have fokus på, da det kan give meget stor profit. Hyr gerne folk til at hjælpe dig med din SEO. Det er altid en god ide at have erfarne marketing folk, som kan hjælpe dig med det daglige arbejde.