Teknologier til fremtidens webshops

En udfordring de fleste webshops har er hele tiden at være på forkant og komme tættere på at være “fremtidens webshop”. Hvis du selv har en webshop, så kigger du måske på de store webshops og ser, hvordan de gør tingene. Dette er en god ide, fordi de investerer mange penge i at optimere deres konverteringsrate – denne er også kaldet for CR.

Det kan dog også være en god ide at tænke ud af boksen, hvorfor vi skriver dette indlæg. Her kommer vi med idéer til, hvordan du kan gøre din webshop mere fremtidssikret. Tænk på dengang, hvor Bitcoin blev lanceret i 2009, og mange mente, at den ville udfordre bankernes eksistensgrundlag. Det har den ikke rigtigt gjort, indtil slutningen af 10’erne, hvor bankerne virkelig har fået øje på teknologien, og hvordan den kan udfordre deres forretningsmodel. Dette leder også op til, at hvis du ikke anvender kryptovaluta i din webshop, så er du allerede bagud.

 

Tag imod Bitcoins som betalingsmiddel i din webshop

Selv om at Bitcoin ikke er den eneste kryptovaluta, så er det den mest anvendte i Danmark på nuværende tidspunkt. Der sidder folk med opsparinger i kryptovaluta, der ønsker at købe danske varer i Danmark. Dette kan de dog ikke, hvis danske webshops ikke tager imod kryptovaluta.

 

Vil du derfor fremtidssikre din webshop, bør du overveje at acceptere kryptovaluta som et betalingsmiddel i din webshop. Det er meget nemt at komme i gang, og der findes mange plugins til de forskellige webshop systemer. Gebyrerne er også en del lavere, end hvad de fleste forventer, før de har undersøgt sagen.

 

Denne danske hjemmeside om kryptovaluta og Bitcoin kan hjælpe dig med at lære mere om fænomenet, og hvordan du kommer i gang med det selv.

 

Vis notifikationer, når du laver et salg

Du har måske allerede set det, men på visse webshops får man en notifikation, når en anden kunde har købt en bestemt vare. Det virker, fordi man opnår “social proof” og det påvirker ens FOMO (Fear of Missing Out).

 

Hvis du ikke allerede har implementeret dette i din webshop, bør du overveje det. Det koster ikke meget, og det er super nemt at implementere. Hvis du anvender kombinationen WooCommerce og WordPress, er det så simpelt som at installere et plugin.

 

Du kan kombinere disse notifkationer med andre tiltag, som også øger din konverteringsrate. Et eksempel kunne være at skrive hvor mange enheder du har solgt inden for den sidste time. Folk kan godt regne sig frem til, at hvis der kun er på 2 enheder på lager, og du sælger mange i timen, så skal de skynde sig lidt. Det virker, derfor anvender de store webshops disse tricks. Nogle vil også kalde det for beskidte tricks, men det er ikke pointen med denne artikel.