Digitale marketingstrategier for små virksomheder

En digital marketingstrategi er en vigtig del af det overordnede marketingmix for en virksomhed uanset dens størrelse og om den driver forretning online eller ej.

 

Marketing for en lokal virksomhed kan omfatte mange offline annonceringsmetoder, men den skal også omfatte en sund del af digitale marketingstrategier for at maksimere salget i nutidens økonomi. En lille virksomhed, der udfører det meste eller hele sin forretning online, skal omfavne en digital marketingstrategi, der hjælper onlinebrugere med at se den.

Hvilken digital markedsføringsstrategi er bedst for min lille virksomhed?

Tag et kig på dine kunder og identificer, hvor de bruger deres tid online. Din digitale kundebase kan være en anden målgruppe, end du er vant til at målrette mod. Dit budget vil være en vigtig faktor, når du skal beslutte dig for, hvilke digitale marketingstrategier du skal følge.

 

Vær ikke bange for at teste et par forskellige metoder, når du skal beslutte, hvilken digital marketingstrategi der er bedst for din virksomhed. Tag et kig på resultaterne for at se, hvilke metoder der er mest effektive med din kundebase, og sørg for, at du får et positivt investeringsafkast (ROI). Nogle strategier kan være svære at måle, men vær i overensstemmelse med din målemetode – et forslag er at sammenligne virksomhedens omsætning under visse markedsføringstiltag med den indtjening, der genereres, mens du kører andre marketingkampagner.

Søgemaskinemarkedsføring

Denne del af markedsføringen er afgørende for en lille virksomhed. Det giver dig en chance for at konkurrere med større virksomheder ved at være mere synlig i søgemaskinens resultater. Da folk bruger søgning til at finde produkter både online og lokalt, er det vigtigt at din virksomhed placerer sig højt i søgeresultaterne for søgeord, der relaterer til det du sælger. Markedsføringsbureauer tilbyder denne service gennem søgemaskineoptimering (SEO), som kan hjælpe dit professionelle websted med at rangere højere på søgemaskinens resultatsider gennem metoder som:

 

  • Søgeordsanalyser og volumen
  • Intern linkbuilding
  • Optimering af indhold for at producere relevant information
  • Lokal søgemarkedsføring

Lokationsbaseret markedsføring omfatter webstedsoptimering til søgeresultater, men integrerer også en søgemaskines kortfunktion. Dette gælder især med Google, hvor din virksomhed kan blive opført med kort- og adresseoplysninger, hvilket giver de potentielle kunder, hvad de har brug for for at besøge din virksomhed. Dit telefonnummer og webstedsadresse kan også angives. Kundeservice vil ofte være tilgængelig for at hjælpe nogen med at beslutte, om de er interesserede i dit produkt eller din tjeneste.

Content Marketing

Denne strategi drejer sig om at give potentielle kunder information om dit produkt eller din service, såvel som information generelt. Alle forsøger at sælge, men dem der kan informere, er mere tilbøjelige til at få salg. Folk vil tillægge en virksomhed et vist niveau af ekspertise, og det indgyder tillid hos forbrugeren.

 

Tidligere blev content marketing ofte udført gennem trykte brochurer og guidebøger. I dag er strategien dog afhængig af at levere værdifulde, relevante artikler og information på din virksomheds hjemmeside, der rådgiver og tiltrækker potentielle kunder og fungerer som en opfordring til handling.

Konklusion

Hvis du har en lille virksomhed, skal du tage ovenstående områder inden for digital markedsføring i betragtning. Formuler en plan og kombiner den med dine andre marketingindsatser. Nogle af disse områder af markedsføring vil være vigtigere og mere effektive, afhængigt af din virksomhed. Du kan få fagfolk til at hjælpe dig eller outsource, hvis du ikke har mandskab til at håndtere marketingforpligtelser internt.